2019. május 13., hétfő

A Playa del Inglési rája és én

Levél a Kanári-szigetekről


Holasztok, igaz lógok egy munkakereséses blogbejegyzéssel amit ígértem, de ezúttal különkiadás ugyanis életemben először taliztam egy hatalmas rájával a vízben.

Csúszóshátú haverom (Fotó: www.delaware-szrf-fishing.com)


Storym a rájával:

Hétfő reggel már 25 fokot mutatott a hőmérő - köszönhető ez a harmadik napja tartó kalimának - , és mivel éppen nem volt semmi dolgom, lementem a partra.


5-6 évvel ezelőtt imádtam Playa del Inglést,  de azóta sok minden megváltozott és nagyon ritkán megyek, de azt hiszem most jól döntöttem.

Playa del Inglés 2018 (saját kép)


Mivel a sziget folyamatosan változik, így pár év alatt is teljesen megváltozik egy partszakasz. A változás egy sziget életében mindig jót jelent ugyanis ha nem változna , nem lenne benne élet. A víz alatti és feletti vulkánok és az apróbb rezgések folyamatosan formálják a szigeteket, és ez így teljesen normális. Valami eltűnik, és valami más előkerül. És persze a globális felmelegedést most nem is említem....

Visszatérve a történethez: általában szeretem a hullámfogókat és a rákokat kémlelni a sziklákon és a hullámfogókon. Most is pont ez történt. Általában nem vagyok totál béna, és nem szoktam a sziklákon elcsúszni meg ilyesmik...(La Gomera szigetének csúcsait és a  nemzeti parkot balerinacipőben másztam meg 2007-ben, tényleg jól bírom a strapát 😜😜😜 )

Gyík (saját kép)

Örülök, ha le tudok fotózni egy óriásgyikot, napozó rákokat , madarakat vagy bármit. (Most sajnos a "bármi" ez elúszott de fogalmam sem volt róla, hogy ez a bármi akár egy rája is lehet.)

Egy rákot akartam meglesni és egy kagylót leszedni a szikláról, így olyan közel mentem a hullámfogóhoz, hogy meg tudjam érinteni a sziklát. Fél méteres vízben csak látja az ember hova lép szerintem.

Aztán megcsúsztam és kis híján a vízben landoltam. Egy puha és csúszós gumiszerű anyagra léphettem, ami brutál módon csúszott.

Szerintem mások is észrevették, hogy majdnem szaltóztam egyet, majd odébbálltam 1-2 méterrel és azon agyaltam, hogy ez most mi lehetett, mert ha egy csúszós hínárral teli mohás műanyag vagy gumi hulladék van a vízben, az csak feljön a tetejére.... Háááát bakker nem jött...


Ééééés ha esetleg????

Ááááá , de nem ... az nem lehet.... ---- gondoltam magamban...


De ha ????  ááááá nem , nem lehet.....

De akkor mi volt?

Pár percet váratott magára a dolog, majd mint a filmekben hirtelen alulról felkavarodott a homok a vízben, és először csak két kis szemecskét láttam majd a felém közeledő egy méteres ráját a vízben!😥😥😥😥

Szerintem kész csoda,  hogy nem kaptam szívinfarktust,  hogy egy közel egy méter széles rája közeledik felém, amire pár perce ráléptem!!!!

Természetesen menekültem a tett helyszínéről, de bakker ez úgy befúrta magát a homokba a vízben, hogy nem is láthattam, hogy én szegény hátán lépkedek. Most akkor jön a bosszú vagy mi?

Marhára nem tűnt félénknek, én viszont igen 😱😱

Francia turista házaspár látva az esetet, azonnal  kapott az alkalmon és rájavadásztak percekig.

A rájánk, mint kiderült nem volt bosszúálló, sőt elég barátságos típus 💗

Hol feltűnt , hogy nyomaveszett. Igazából nem tudom a ráják milyen megfontolásból úsznak cikkcakkban meg ahogy tartja kedvük, de néha láttuk  ----és olyankor én menekülőre fogtam----, néha meg eltűnt és akkor meg kereshettük megint a franciákkal.

Aztán a rája megunta a produkciót és a francia férfi mellett a víz felszínén úszott el végleg szem elől, de előtte hullámokat gyártott az uszonyával mintha integetne, hogy akkor ő most lelécel 😅😅😅

Hatalmas élmény, ezért szeretek itt élni💖💖💖

Valószínűleg egy "butterfly ray" (gymnura) lehetett, de nem vagyok szakértő meg óceánbiologus sem, így nem akarok találgatni, de ha nem féltem volna annyira tőle akkor lehet meg tudtam volna nézni közelebbről is....

Na mindegy hát ez van. Háromszoros hurrá a rájáknak!!! Éljenek a ráják!!! (Csak ne az én lábam alatt 😳😳😳 )

Forrás: https://guiadepescado.com/raya-de-espejos/

Forrás: http://www.ictioterm.es



----------------------LOVE AND PEACE------------------------------


Nincsenek megjegyzések: