2019. június 9., vasárnap

Állásinterjú Gran Canárián

Levél a Kanári-szigetekről


Holasztok! Kezdeném is gyorsan így időrendi sorrendbe, hogy mik a tapasztalásaim Gran Canária déli részén a cégekkel, hotelekkel egyéni vállalkozókkal stb...

Én nagyon utálom azt, ha elő van írva hány kérdést kell feltennie egy HR-esnek az interjún, csokornyakkendőbe kell menni vagy frakkba.

Egy az,  hogy rohadt meleg van az ilyen buzerátor ruhákba fényes nappal,  meg harisnyába és szoknyába is ..... A fehér inget nem nekem találták ki,  mert még indulás előtt leöntöm kávával az fix.


Fotó: Beck and Partners


Másik dolog meg,  hogy kizárólag papucsot hordok egész évben és azt csinálok amit akarok (én ezért lakom itt). Úgyhogy engem hagyjanak lógva 👯


 Évekkel ezelőtt voltam egy olyan étteremben , ahol délamerikai nőci vett fel.

E-mailon jelentkezett, hogy holnap tudnék e kezdeni, mert olvasta az önéletrajzom és szimpatikusnak talál.

Óóóóóhóóóhóóó álmaim állása! Nincs herce-hurca, felesleges buszozgatás az interjúra , kiöltözés , csokornyakkendő , izzadás, feszengés, hülye  kérdések, tesztek, próbanapok és próbahetek...


 (ÖN HOGYAN LÁTJA MAGÁT ÖT ÉVEN BELÜL??? És a híres :  "Ön mit tenne ha..." kérdések... ami HALÁLOM de komolyan!!!)

Na második nap már azért a nő rákérdezett, hogy miért nem a vendég előtt bontottam a bort , ugyanis így szokás a hajón is.... Mi vaaaan?

A nő ki sem nyitotta az önéletrajzom,  ahol részleteztem,  hogy mik voltak a feladataim a hajón, így azt hitte, hogy felszolgáló voltam a hajón is.

De mivel úgy hittem, hogy minden fiatal aki ide kijön angol-spanyol  nyelvtudással , az általában felszolgálóként talál munkát (függetlenül attól, hogy lehet cipőfelsőrész készítő kisiparos  a szakmája és még sohasem volt felszolgáló) így jelentkeztem rá, és bejött....

Na most ugye azt mondanom sem kell, hogy miután kiderült, hogy soha nem voltam felszolgáló, az idióta kirúgott.Hogy neki tapasztalt kell.....

 Azóta félévente hirdet , amiben kiemeli , hogy SZAKIRÁNYÚ VÉGZETTSÉG ÉS TAPASZTALAT.


Naaaa tanulság volt ez mindkettőnknek.  Egyébként délamerikai értelmes nőt életemben nem láttam. Akkora buták, mint a tök. A seggüket tudják riszálni, de azt nagyon.Buta férfiakat szoktak megfogni maguknak  letelepedés céljából.

A délamerikai orvosok akik idejönnek dolgozni, azok még az anyanyelvükön is szarul beszélnek, én nem értem , hogy adnak nyelvvizsga nélkül diplomát nekik???


Mindegy lépjünk tovább egy HOTELES FELSZOLGÁLÓI munkakörre szintén Puerto Ricoban, Gran Canárián.

 Tudni kell azt, hogy csináltam olyat, hogy kértem anno egy térképet a turista infó irodában, majd a hátoldaláról a hotellista minden egyes tagjának elküldtem a cv-met. Ha 35-ből egy bejön és másnap csörög a telefon, akkor az elég jó arány.... (De ez évekkel ezelőtt volt.)

Forrás: ontheworldmap


Négy csillagos szálloda a parton (most a nevét nem írom le) de behívtak állásinterjúra egy felszolgálói pozíció kapcsán ami éppen megüresedett náluk.

Na a Humános (HR, Humán Erőforrás Manager) már nem volt olyan tökfilkó, hogy nem nézte volna  meg a CV-t, de ezen felül, ahogy jó szokásuk a HR-eseknek, még Facebookon is meglesett....

Gondolom tetszett neki amit látott mert az interjún azzal kezdte, hogy látta svéd rokonaim vannak, így akkor mennyire erős a skandináv nyelvtudásom egy tízes skálán????

Aztán a jókedve hamar elszállt, mert mondtam hogy egy kukkot nem tudok svédül, finnül meg főleg totál semmit. Ha beéri a kis spanyolommal és jó angollal akkor hajrá, merthogy én nem vagyok felszolgáló, de gyorsan tanulok , és ha kell még svédül is 😅😅😅

Mondanom sem kell, hogy nem hívtak vissza...


A következő eset El Tableron történt , ahol jó sok cég irodája található meg. Egy elektronikai termékeket forgalmazó cég eladót keresett. Aztán behívtak interjúra.

Két HR munkatárs érkezett az állásmegbeszélésre. Mondanom sem kell, hogy mint a fentebb felsorolt két másik esetben sem---- de ezek a HR Managerek sem tudtak egy árva kukkot sem angol nyelven.

A főmufti (nevezzük így) 3 oldalas nyomtatványt szorongatva lépett be ... A másik "humános" az önéletrajzom szorongatta. 😉

És ugye jöttek a "Mit tenne ha ..." kérdések. A szenvedés egy buta  emberrel, akibe annyi ész nem szorult hogy vezetőként egy  diplomát szerezzen és megtanuljon 1 rohadt nyelvet az anyanyelvén kívűl...(Ezek középiskolában sem tanulhattak nyelvet? Vagy nem jártak középiskolába sem???)

Egy ELADÓI segédi állásra harminckét kérdéssel  felszerelkezve érkezett meg a szentem,aki még az anyanyelvén is szarul beszél....

Nos, kérdés az, hogy akarok -e olyan helyen dolgozni, ahol egy eladó-segédi állásra 32  furfangos keresztkérdést kell megválaszolni, több fordulós az állásinterjú és külön majd a szakmai vezetővel is le kell ülni beszélni...

MIVAAAAN???   És akkor elkezdek agyalni, hogy én FŐORVOSNAK VAGY MÉRNÖKNEK PÁLYÁZTAM MOST ENNÉL A CÉGNÉL??? Esetleg cégvezetőnek???

Mert tényleg nem értem.... Komolyan nem... Egy eladói állásra, aholis a szerződésedben szerepelni fog, hogy a MUNKAKÖR NEM IGÉNYEL SZAKKÉPESÍTÉST, kisegítő vagy , nyolc általános az elvárás, alapfizetéssel!!!!


Noshát ,  kérdések ide vagy oda, de ehhez a céghez sem  nem nyertem felvételt 😅😅😅😅😅😅😅 Gracias a Dios!!!!




Akkor a minap egy öt csillagos szállodai állásinterjú.

Még egyszer leírom 5 azaz ÖT csillagos. Találkozó  előtt telefonos tesztkérdések,amivel az ember idejét vagy telefonszámláját húzzák.

Felsorolásszerűen , hogy hány csillagos hajón dolgoztam itt meg ott.. Mondom neki HAT csillagos azaz 6... Nagy csend.... (Fogalma nem volt...)

És a szokásos hülye kérdések.

Akkor másnap interjú. A recepciós (ismétlem ÖT CSILLAGOS SZÁLLODA) tetovált,ráadásul piros színnel látható helyen, angolul szarul beszélő és kopasz. A másik recepciós kb ugyan ez csak lerí róla hogy nem heteroszexuális.Mindegy ez magánügy, de akkor is már szarabb eséllyel indulok ha pasizni akarnék ugye...


Aztán jött a HR -es, aki még szebb képet adott az öt csillagos hotelről. Kérdem én, ha egy öt csillagos hotelben melózunk és Humán-erőforás szakon végeztünk a Las Palmas-i egyetemen vagy Tenerifein vagy bárhol ------akkor egy angol nyelvű szó kiejtése miért  okoz hatalmas gondokat egy öt csillagos szállodában a HR munkatársnak???

Aztán megspékelte ezt azzal, hogy elmondta, az osztály ahova keresnek jelenleg munkavállalót, csak és kizárólag alapfokú végzettségű emberekkel van teli .

Gyors agyalás után rájöttem, hogy ha egy HR-es nagyon nagyon buta és beszűkült látóterű, akkor egy szobalány az milyen lehet itt ebben a hotelben??? Ajjjajjjjj


Gyorsan eldőlt, hogy én innentől kezdve akkor nem jelentkezgetek tovább ilyen állásokra, mert nem szeretnék ilyen emberekkel és ilyen helyen dolgozni a továbbiakban... 


Aztán végül és nem utolsó sorban van olyan aki felhív , elmondja miért hívott, látta az önéletrajzod, pénteken kéne kezdeni, XXX a fizetés X órát kell dolgozni, holnap pedig gyere be hogy kitöltsük a papírokat vagy küld át whatsappon. Úgyhogy ennyi.

 Te melyiket választanád????😉😉😉😉😉





-----------------------LOVE AND PEACE-----------------------

Nincsenek megjegyzések: