2018. november 3., szombat

Tejeda - falusi élet a vulkanikus hegycsúcsokon

Levél a Kanári-szigetekről


Holasztooook :) Köszönöm a több mint 6000 olvasót 💝 Ezentúl a blogbejegyzés végén találhatjátok a számlálót, ami az olvasók számát jelzi.


Valamint újításként megtalálhatjátok a wikipédiát gyorskeresőben, és egy GOOGLE fordítót is, amit az oldal ajánlott fel AKCIÓBA mint a teszkóban... (na jó csak viccelek, ingyen volt)


Jöjjön egy kis Tejeda mára, ahol a helyi kis múzeumban egy BUDAPESTI ős kövület naptárra leltem 1937 - majd a házigazdával kikerestük milyen képek vannak Budapestről a születési hónapunkban... az összes hónap közül mondjuk a Vajdahunyad vár tetszett a legjobban (amit januárhoz rendeltek hozzá) függetlenül attól, hogy én mondjuk nyári gyerek vagyok :)

Igaz olasz nyelven volt nagy bánatomra,amit szóvá is tettem, de akkor is nagyon örültem, hogy egy Gran Canáriai hegyen BUDAPESTI NAPTÁRAT őrizgetnek 👌👍

Hatalmas gigalájk!

Az ősi mesterségek kicsiny múzeuma egy jelenleg is használt mandulakereskedő otthona, ahol ezekben a percekben is nagy valószínűséggel ezzel tevékenykedik.


Tejedán a kis faluban a legtöbb épület megőrizte régi kanári jellegét és a mai napig mezőgazdasággal és állattenyésztéssel foglalkoznak.

A turisták számára található itt több múzeum is, éttermek, kávézók, szuvenir boltok,  valamint hotelek és bookingos magánszállások tömkelege.

Tejedán szőlő, olivabogyók, krumpli, kukorica,  kaktuszgyümölcs, narancs, mandarin, citrom, aloe vera és rengeteg mandula található, amiből a híres karácsonyi édességeket készítik-- természetesen a helyi méhek mézével megspékelve. Ezen kívül híres sajtkészítők,  rengeteg fajta finom sajt van Gran Canárián (nekem speciel a kecskesajt jön be... a kecskepöri is, az utóbbiból a La Gomerai-t ajánlanám, mivel az felejthetetlen- mondjuk lehet azért mert  La Gomera szigetén ettem először életemben, így KANÁRI  kecskepörköltszűz voltam... végülis mindenre van magyarázat)

Az időjárásról pár szót, ugye mikroklíma, és nemfelejtettük el amit írtam erről korábban, hogy egy sziget de kilóméterenként változik az időjárása.

Tehát ha túrázni megyünk , számíthatunk arra hogy:szél, hűvös , meleg, forróság, szárazság, szitáló eső, ború és derű, napfény és gyakorlatilag minden amit el tudunk képzelni arra fel kell készülni  👀👀👀👀

és íme a fotók:
















Ősi mesterségek múzeuma és a jó öreg Zinger varrógépek

Mandula


Krumpli ültetvény









Imádom a régi ajtókat

-------------------LOVE AND PEACE--------------------

Nincsenek megjegyzések: