2020. március 1., vasárnap

Gran Canariai munkaerőpiac és a divatos lelkibetegségek

Levél a Kanári-szigetekről

Holasztok!

 Évekkel ezelőtt olvastam egy cikket ami arról szólt, hogy van egy sziget Európában ami kigyógyít a kiégésből. A cikket itt találjátok: https://nlc.hu/foto/20170215/gran-canaria-utazas-foto/

 Gondolkodtam akkor,  hogy én miért is jöttem el otthonról, esetleg kiégtem-e ? Egyáltalában mit is jelent a kiégés (burn out*) szó? Akkor most itt a szigeteken rengeteg lehet a kiégés elől menekülő magyar?

Valóban az igaz lenne, hogy ez a paradicsomi hely igazából élhetetlen hosszú távon???


Manapság divatos lelkibetegnek lenni. Divatos pszichológushoz járni, nem ciki. Olyan világot élünk ahol már korán kiderülhet, hogy "borderline"  esetleg hiperaktív valaki, és  nem baj ha lelkisérült is , mert tulajdonképpen mindenki hordoz magában rossz gyermekkori emlékeket.

 Manapság ezt annyira hangoztatják, hogy gyakorlatilag mindent arra lehet fogni , hogy mert hát engem KISKOROMBAN MOLESZTÁLTAK.... MERT KICSÚFOLTAK.... MERT NEM SZERETETT ANYÁM és satöbbi...

Mindenkinek lehetnek rossz élményei,  nemcsak szépek! Olyannyira , hogy az erről készült amerikai film a JOKER! oscar dijat kapott (ez itt a reklám helye 😆 )

 Nem egy magyarországi blogger ebből él, hogy lelkisérülteket ápol jópénzért, mert őt kiskorában megszólták... Ajajjjj, hát rengeteg a sarlatán manapság...

 Hatalmas siker a nárcisztikus szülőkről készült könyv is.

Jesszusom, hát ha ez így van,  akkor elgondolkodom azon, hogy kiégtem-e? Voltak -e nárcisztikus családtagjaim? Mi történhetett velem, hogy a Kanári-szigeteken kötöttem ki és elhagytam az otthonom? Nem voltam megelégedve a jólfizető pénzügyes állásommal a MÁV-nál? Vagy mi a szösz? 😟

Kép: liget.ro (link: https://liget.ro/kezelo/munkahelyi-jelenseg-kieges-hivatalosan-is-betegseg-immar-a-lelki-artalom )



 Az én válaszom az, hogy Gran Canaria nem gyógyít ki semmiből, sőt az évek során több olyan embert is láttam,  akire igazából nem volt jó hatással a sziget (alkoholista vagy kábítószerfüggő lett az olcsó alkohol és a könnyen beszerezhető drogok miatt). Ilyen embereknek nem való ez a sziget!!!

 Nemzetiségtől függetlenül találkoztam olyan hölgyekkel,  akik sajnos itt a szigeten váltak a "burn out" áldozatává.

 Legutolsó ilyen élményem egy próbamunkára jelentkezéskor volt , amikoris az illető "cégtulajdonos hölgy" már az elején kijelentette, hogy NEKI SOK NEGATÍV TAPASZTALATA VAN ITT".

 Woww, gondoltam hát az mindenkinek, van ugye , én megadtam az esélyt de nagy hiba volt.

A kiégés jele a depresszió, az állandó negatív élmények hangoztatása és a munka örömének hiánya. Sajnos az idős hölggyel is ez történt, ugyanis borzasztó régen él itt a szigeten, és erőfeszítései ellenére sajnos az üzlete nem igazán megyeget.

 Azok akik rég óta itt élnek a Kanári-szigeteken folyamatosan (nem ingázók) azok is hasonló élményekről számolnak be. (Mielőtt fontolgatnánk a szigetekre való költözést, mindenképpen kérdezzünk meg egy olyan embert is,  aki minimum 15-20 éve itt él folyamatosan anélkül,  hogy ingázna az otthona és  a szigetek közt!!)

 Visszatérve a panaszkodó külföldi hölgyhöz,  sajnos az ő esetében a rengeteg belefeccölt idő és pénz nem hozta meg a várva várt sikert,  és nem él meg a saját lábán a munkájából.

 Munkavállalót keres mert egyedül nem bírja és már bele is fáradt a kora miatt, de sajnos nem bízik meg egyetlen emberben sem, így ha fel is vesz valakit maga helyett,  akkor  az uj dolgozó idegeire megy az állandó ellenőrzéseivel és aggodalmaskodásaival.

 Konkrét példák hangzottak el tőle  általánosítva, hogy az angol munkavállaló miért nem jó vagy a spanyol miért lusta. Pozitív egy sem volt.... A lényege az hogy szerinte itt a szigeten mindenki lusta !

 Én úgy gondolom, hogy aki ennyire borulátó és nincs más bevételi forrása ezen a szigeten csak az amelyikre éppen megállás nélkül panaszkodik, akkor  az a legjobb ha hazamegy és elkönyveli magának a veszteséget, de legalább boldogabban fog élni. Ugyanez vonatkozik azokra is akik szenvedélybetegek lesznek ezen a szigeten az olcsó alkohol miatt.

 Kiégés sajnos igazából itt hamar bárkit utolér. Lehetsz felszolgálló a parton, ahol szíved-lelked kidolgozod, lehetsz eladó egy part menti bazárban éhbérért, dolgozhatsz heti hat munkanapot megállás nélkül az egyéni vállalkozóknak de garantálom, hogy ezt a tempót 2-3 évig fogod csak bírni. Ha elmész jön más. Jön újabb akit ugyan így kihasználnak majd.

 Burn out *hoz igazából hozzájárul az is,  hogy a főnök,  aki egyéni vállalkozó (manapság rengeteg az anyagi teher kisvállalokzásonként, és nem fog tudni alkalmazottat fizetni itt senki rendesen) ,  az elvárja,  hogy csettintésre ugorj neki bármikor, de mikor szülinapod van,  vagy karácsony,  akkor annyit sem mond majd neked, hogy "köszi,  hogy itt vagy nekünk".....

Borzasztó közönyösen tudnak viselkedni és ez minden itteni egyéni vállalkozóra érvényes nemzetiségtől függetlenül! Igenis fontos,  hogy két három év után felköszöntsön a főnököd szülinapod alkalmából vagy karácsonykor!

Ez mind-mind hozzájárul ahhoz,  hogy 2 évnél tovább ezt senki ne tudja csinálni hosszútávon, mert belehal....

 A fiatalok nem is bírják, és belátják, hogy itt nem terem a munkájuknak gyümölcse sajnos... Mindenki pótolható, ugyanis sorbanállnak a szakképzettebbnél szakképzettebb és gyakorlatilag a világ minden tájáról érkező 3-4 nyelven beszélő frissdiplomások bármilyen jellegű alantas munkáért és éhbérért a Kanári-szigeteken.

Én azért örülök neki, hogy immáron normális munkahelyem van és nem kell egyéni vállalkozóknak dolgoznom, és javaslom másnak is, hogy ne tegye mert az illető nem fog tudni fizetni és nem hálája meg soha az erőfeszítéseinket!!!


 Szóval akkor végülis kiégtem? Azért élek Gran Canarián mert ki akarok gyógyulni? Nem okoz már örömet a munkám? A válaszom, az hogy nem égtem ki, és azért vagyok itt mert Magyarországon nem okozott már örömet a munka ugyanis nem láttam értelmét annak , hogy nagyon nagyon kevés pénzért a munkahelyemnek rengeteg elvárása lehessen velem szemben,  és most is mint a múltban is szeretem amit csinálok, de anyagi megbecsülést várok el a munkámért... Magyarországon ez sajnos nem teljesül és amíg ez így van , addig maradok itt  😀

 -------------------LOVE AND PEACE--------------------





*Burn out (kiégés) lásd wikipédia internetes verzióban a blog jobb oldalán a keresőben





Nincsenek megjegyzések: